II Congreso Internacional sobre Paisaje Lingüístico: Reflejos del pasado en el presente y el futuro / 2nd International Conference on Linguistic Landscape: Reflections from the Past into the Present and the Future

Dpto. de Lengua Española, Facultad de Filosofía y Letras

Universidad de Granada, Facultad de Filosofía y Letras

Congreso / Lengua Española

Web: https://blogs.ugr.es/paisajelinguisticogranada/

Tras la celebración del I Congreso Internacional sobre Paisaje Lingüístico: El entorno urbano (Universidad Pablo de Olavide de Sevilla, 9-11 de noviembre de 2022), se convoca el II Congreso Internacional sobre Paisaje Lingüístico: Reflejos del pasado en el presente y el futuro (Universidad de Granada, 3-5 de junio de 2024). En esta ocasión, el elemento central será la cuestión de la temporalidad del Paisaje Lingüístico (PL) en cualquier(as) lengua(s) de cualquier territorio. Las líneas temáticas o paneles del congreso serán las siguientes: 1. Historiografía lingüística del PL (coord. Daniel M. Sáez Rivera) 2. Historicidad y temporalidad del PL: dinamismo diacrónico del PL y PL de épocas pasadas (coords. María Heredia Mantis y Marta Rodríguez Manzano) 3. Grafiti y epigrafía (coords. Carmen Aguilera Carnerero, Roberto Cuadros Muñoz y Ana M.ª Romera Manzanares) 4. Multilingüismo nacional e internacional en el Paisaje Lingüístico (coords. Luis Pablo Núñez y Juan Manuel Ribes Lorenzo) 5. Migración en el Paisaje Lingüístico (coords. Irania Malaver Arguinzones y Marcin Sosinski) 6. Variedades vernáculas y antinormativas en el Paisaje Lingüístico (coords. Doina Repede y Mercedes de la Torre García) 7. PL en contextos educativos y como herramienta pedagógica (coord. María Heredia Mantis, Natalia Martínez de León y Daniel M. Sáez Rivera) 8. Perspectivas socioculturales y lingüísticas en la representación del género en el PL (coords. Rocío Cruz Ortiz y Elena Fernández de Molina Ortés) 9. Otros ámbitos (coords. María Heredia Mantis, Luis Pablo Núñez, Daniel M. Sáez Rivera)

After the celebration of the 1st International Conference on Linguistic Landscape: Urban and Rural Domains in the Hispanic World (held at the University Pablo de Olavide, Seville, 9-11th November 2022), the 2nd International Conference on Linguistic Landscape: Reflections from the Past into the Present and the Future (University of Granada, 3-5th June 2024) is summoned. Being temporality a key concept, linguistic landscape studies focusing on any language(s) worldwide are welcomed. Some key topics (but not exclusive) are the following: 1. Linguistic historiography of Linguistic Landscape (coord. Daniel M. Sáez Rivera) 2. Historicity and temporality in Linguistic Landscape: diachronic dynamism in the Linguistic Landscape and Linguistic Landscape from the past (María Heredia Mantis, Marta Rodríguez Manzano coord.) 3. Graffiti and epigraphy (Carmen Aguilera Carnerero, Roberto Cuadros Muñoz, Ana M.ª Romera Manzanares coord.) 4. National and international multilingualism in the Linguistic Landscape (Luis Pablo Núñez, Juan Manuel Ribes Lorenzo, coord.) 5. Migration in the Linguistic Landscape (Irania Malaver Arguinzones y Marcin Sosinski coord.) 6. Vernacular and substandard vernaculars in the Linguistic Landscape (Doina Repede and Mercedes de la Torre García, coord.) 7. Linguistic Landscape in scholar contexts, LL as a pedagogical tool (coords. María Heredia Mantis, Natalia Martínez de León and Daniel M. Sáez Rivera) 8. Sociocultural and linguistic perspectives in the representation of gender in the Linguistic Landscape (coords. Rocío Cruz Ortiz and Elena Fernández de Molina Ortés) 9. Other topics (coords. María Heredia Mantis, Luis Pablo Núñez, Daniel M. Sáez Rivera)