WOMUNET Workshop 2021 Women and Music Networks in Early Modern Europe: Dialogues between Past and Present

Ascensión Mazuela Anguita

Granada, Palacio del Almirante

Congreso /

El workshop internacional ‘Women and Music Networks in Early Modern Europe: Dialogues between Past and Present’ reúne a un grupo de investigadores de prestigio internacional que trabajan en una variedad de disciplinas humanísticas en Europa y Estados Unidos para presentar investigaciones reciente sobre diferentes aspectos del rol de las mujeres en la configuración de redes musicales desde la temprana Edad Moderna en adelante. Se centrará en el debate sobre las redes musicales formadas por mujeres en el contexto de una aproximación interdisciplinar, para identificar qué áreas se han investigado y cuáles están pendientes de exploración. El workshop es una actividad del proyecto ‘Women and music networks in Granada: Dialogues between past and present’ (MediaLab-UGR – Proyectos de Investigación en Cultura y Sociedad Digital 2021), coordinado por Ascensión Mazuela-Anguita (amazuela@ugr.es) con la colaboración de la Escuela de Doctorado de Humanidades, Ciencias Sociales y Jurídicas y el Departamento de Historia y Ciencias de la Música de la Universidad de Granada.

The international workshop ‘Women and Music Networks in Early Modern Europe: Dialogues between Past and Present’ brings together scholars from all over Europe and the United States to present recent research into different aspects of the role of women in the configuration of music networks from the early modern period onwards. The focus will be on discussion of women’s music networks in the context of an interdisciplinary approach, to identify which areas and themes have been and remain to be explored. Organised by the project ‘Women and music networks in Granada: Dialogues between past and present’ (MediaLab-UGR – Culture and Digital Society Research Projects 2021), coordinated by Ascensión Mazuela-Anguita (amazuela@ugr.es) with the collaboration of the ‘Escuela de Doctorado de Humanidades, Ciencias Sociales y Jurídicas’ and the Music Department, University of Granada.